.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تامین نشدن آب شیرین مشکل اصلی خشکسالی در تالاب میانکاله
وجود ۵ هزار حلقه چاه و ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهی سبب کاهش آورد آب به تالاب میانکاله و خشکی آن شده است.

به گزارش شمال نیوز، روح الله اسماعیلی رئیس اداره محیط طبیعی محیط زیست طبیعی مازندران گفت: حدود ۵ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در بالا دست تالاب میانکاله وجود دارد که سالانه بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب آب از آن استخراج می‌شود.

به گفته او حدود ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهی نیز ۳۰ میلیون مترمکعب آب‌های سطحی را در خود ذخیره می‌کنند که در اصل حق ابه تالاب است که به تالاب نمی‌رسد.

تالاب میانکاله با ۴۵ هکتار مساحت بخشی از پناهگاه ۶۸ هزار هکتاری حیات وحش میانکاله است که به گفته مسئولان محیط زیست مازندران در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی بیش از ۱۵ هزار هکتار آن خشک شده است.

به گفته رئیس اداره محیط طبیعی محیط زیست طبیعی مازندران هیچ گونه آب سطحی از رودخانه‌های اصلی و فرعی بجز قره سو به تالاب میانکاله وارد نمی‌شود.

او می‌گوید وزارت نیرو وظیفه تامین حقابه تالاب را به عهده دارد.

رئیس‌جمهور ۲۰ اسفند در سفر استانی خود به مازندران و ۱۳ اسفند در سفر به استان گلستان از تالاب میانکاله و جزیره آشوراده وخلیج گرگان بازدید و دستوراتی برای احیای این تالاب بین المللی صادر کرد.

تالاب میانکاله نخستین تالاب ایرانی ثبت شده در کنوانسوین جهانی تالاب‌ها است و امسال بیش از ۱۱۰ هزار قطعه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت کرده بودند.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.